Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ögretmenim Kim ?

Bugün Öğretmenler Günü. Bugünü farklı şekilde anlamlandırmak istiyorum.  Çünkü sadece okulda öğrenmiyoruz. Öğretmenlik mesleği çok saygıdeğer, onlarla birlikte hayatta karşılaştığımız her insan, hatta her durum bize bir konuda ders veriyor bunu hatırlamanızı istedim bu günden istifade ederek. Öğrenmenin yeri ve yaşı olmaz sözüne çok inanıyorum. Ailemiz ilk öğretmenlerimiz; annemiz, babamız, kardeşlerimiz, akrabalarımız. Biz onlara onlar da bize çok şey katıyorlar.  Nasıl bir insan olacağımız konusunda temelleri atanlar onlar.  Sonra okul hayatı ve bize hayatta kullanacağımız diğer bilgileri öğreten öğretmenlerimiz, arkadaşlarımız.  Bir kedi sahiplendikten sonra onunla nasıl ilgilenmem gerektiğini öğreniyorum, bir kediyi öpmek şöyle dursun kucağıma alıp sevmeye bile yeltenmezdim, ancak şu anda yanımda uyutuyorum, istediği gibi kucağıma gelsin diye izin veriyorum. Bir kediye böyle bir sevgi besleyebileceğimi bu sene öğrendim mesela. Karşılıksız sevgi galiba böyle bir şey.  Bir inancım v

Bu Sınırları Kim Çizdi ?

Geçenlerde güzel bir soru duydum. Aslında günlük konuşmalar arasında alalade bir soruydu bu. BU SINIRLARI KİM ÇİZDİ? Gerçekten kimin aklına geldi de, hadi bir çizgi çekelim, bir isim verip ülke kuralım fikrini attı ortaya. Parayı Lidyalılar buldu da, bu sınırları çizme fikri kimden çıktı acaba ?  Yüzyıllar içerisinde sayısız savaş sebebi olan bu ülke sınır kavramının gerçekte bir değeri bile yok aslında, çünkü ülke sınırı diye çizdikleri hayali çizgiler ile insanlar arasına da sınır çizilmiş oldu. İnsanlar, din, ırk, dil, milliyet diye ayrıştırılmaya başlandı. Daha da ileri gittiler. Yetmedi çünkü dünyayı bölmek. Ülke ve millet diyerek topladıkları insanları da ayrıştırdılar. Bu seferde aynı din de ama ayrı mezhepte diye ayrıştırdılar. Ten renginden dolayı sen bizden değilsin dediler, köle yaptılar. Cinsel tercihleri sebebi ile milyonlarca insan toplumdan dışlandı. Oysa ruhun cinsiyeti yok ki. LGBT bireyler toplumdan dışlanırken tecavüzcü, ahlaksız insanlar hapis cezas

Mükemmel miyim NE ?

Hayatta zaman zaman yorulur, devam etmek istemeyebiliriz. Her şeyi geride bırakıp, bir anda kimsenin tanımadığı ve bilmediği yerlere gitmek isteyebiliriz. Görünmez olmak isteriz belki de, sorunlar bizi bulamasın diye. Tüm o sorumluluktan bıkmışlık ve tükenmişlik hali kasıp kavurur ruhumuzu. Bu tarz durumlar içerisinde isek; unutmamalıyız ki: sorunlar görmezden gelerek ya da onlardan kaçarak çözülmüyor. Öncelikle cesaretli davranarak, ortada mevcut olan sorunlu durumu kabul etmemiz gerekli. Bu durum kendimizle ilgili, ailemizle ilgili, işimizle yada arkadaşlarımız ile ilgili olabilir. Belki evcil hayvanımız ile ilgili bile olabilir. Hayatımızdaki yanlış giden durumları düzeltebilmek için, öncelikli olarak problemi tespit edip kabul etmek başlama noktamız olmalı. Sorunumuzu tespit ettikten sonra çözümü bulmak da çok daha kolay ve de hızlı olacaktır. Derler ya hani ''çorap söküğü gibi gelişti her şey''; o misal işte. Tıpkı Amerika'da ilk siyahi kon

Sek Sek

Yeniden doğuş, hatta bu dünya da ölmek ve tekrar doğmak diye bir olgu var. Ben kendimi çok defa öldürdüm ve tekrar doğdum her seferinde. Gökyüzünde bulunan anka takım yıldızından ilham alınan Anka Kuşu gibi defalarca doğdum küllerimden.  Her seferinde daha da ilerlemiş şekilde, daha engin bilgilerle, daha iyi bir şekilde oldu. Düştüm çoğu zaman bazen dizlerimin üzerine bazen de sırt üstü, baş aşağı çakılırım bile bazen. Düştüğümde kalkmayı da öğrendim. Çok şükür diyebilmeyi öğrendim her kalktıgımda. Düşünsene kendimde o gücü bulamasaydım, ya düştüğüm yerde umudumu kaybedip pes etseydim. Pes etmedim. Düşe düşe hayatla dans etmeyi öğrendim. Nasıl daha estetik düşerim, düştüğüm yerden nasıl daha güzel kalkarım onu öğrendim. Hayat bir sek sek oyunu, bazen tek ayak kalman gerekir ki oyuna devam edebil. Tek ayakla ilerle ki oyunu bitirebil. Kâh tek ayak kalıp dengede durmak kah iki ayağınla sapasağlam yere basmak gerekir.  Hayatta böyle. Bazen eksik hissetmen, eksik kalman gereki
    A)    Art arda gelen iki ya da daha fazla hareketin '-Te' formunda ifade edilmesi Fiil Çekimi; Fiil1 + Te + Fiil2 + Te + Masu / Mashita Ø   Kitapçıya gidip sözlük alacağım. = Honya   itte jisho o kaimasu. Ø   Yarın erken yatıp 5’te kalkacağım. = Ashita hayaku nete go ji ni okimasu. Ø   Su içip, yemek yiyip, ders çalıştım. = Mizu o nonde tabemono tabete benkyo shimashita.    B)   Zaman ya da sıra bakımında bir şey yaptıktan sonra diğer hareketi ifade etmek. Fiil Çekimi   Fiilin Te hali + Kara Ø   Her akşam 2 saat kadar Japonca çalışırım sonra yatarım. = Maiban ni jikan gurai nihongo o benkyo shite kara nemasu. Ø   Arkadaşlarımla buluşup sonra eve gideceğiz. = İomadachi ni atte kara ishouni uchi e kaerimasu. Ø   Japonca öğrenip sonra Japonya’ya gideceğim. = Nihongo o naratte kara nihon e ikimasu. Ø   Arkadaşımla birlikte markete gidip çikolata alacağım. = Tomadach ni isshouni ichiba e itte kara chokoreto o kaimasu. Ø   Her sabah 5’te kalkıp sonra yüzmeye giderim
  Şimdiki zaman çekimleri son eklerde yapılan değişiklikler ile gerçekleştirilir. Yazının devam eden kısmında fiillerin nasıl çekimlendiğini görüyor olacaksınız. ***  Fiillerin ‘-Te’ ve ‘-Ta’ formları kendi başlarına bir anlam ifade ettikleri gibi, beraber kullanılıp farklı anlamlar oluşturup çokça fiiller de oluşturabilirler. Bu sebeple fiil çekimleri Japonca dil bilgisinde en önemle konularda birisidir. Hiragana tablosunu yatay olarak incelediğimizde, 5 ayrı bölüm olduğunu görüyoruz. Bu bölümler aşağıda paylaştığım gibidir; 1)     –U , -RU , -TSU ile biten fiiller   2)     –NU , -BU , -MU ile biten fiiller   3)     –KU ile biten fiiller   4)     –GU ile biten fiiller   5)     –SU ile biten fiiller –U , -RU , -TSU ile Biten Fiil Çekimleri Fiil çekimleri yapılırken son hece atılır ve yerine ‘-TTE’ veya ‘-TTA’ ekleri gelir. Örn: Beklemek :   Ma- tsu = Ma- tte Söylemek : İ- u = İ- tte –NU , -BU , -MU ile Biten Fiil Çekimleri Fiil çekimleri yapılırken son hece atılır ve yerine